Wydarzenia
Zaproszenie na wykład on-line
"Trendy i zachowania rynkowe e-konsumenta w handlu elektronicznym"
Data dodania: 21-01-2021
Miło nam Państwa zaprosić do wysłuchania wykładu przygotowanego w ramach akcji "Uniwersytet w Bibliotece XII" pt. "Trendy i zachowania rynkowe e-konsumenta w handlu elektronicznym". Autorką wystąpienia jest pani dr Anna Rogacka-Łukasik, pracownik Katedry Prawa Sądowego naszego Wydziału.
Materiał jest dostępny TUTAJ
Krótko o wykładzie
Internet i technologie cyfrowe zmieniają świat. Mają zasadniczy wpływ na rozwój nowego typu społeczeństwa informacyjnego. „Bez rewolucji druku nie byłoby praw człowieka, a bez rewolucji Internetowej nie byłoby globalnego społeczeństwa informacyjnego”. Rozwój technik informacyjnych zmienia gospodarkę światową, ma ogromny wpływ na rozwój gospodarki cyfrowej. Gospodarka cyfrowa oznacza realizację procesów gospodarczych przy wykorzystaniu globalnej sieci Internet. Rośnie ona siedem razy szybciej niż pozostałe sektory gospodarki, a duża część tego wzrostu związana jest właśnie z dostępem do szerokopasmowego Internetu. Zasadniczym elementem gospodarki cyfrowej jest powstanie nowych możliwości rynkowych. Na rynku pojawiają się nowoczesne produkty cyfrowe. Wzrost wykorzystania urządzeń mobilnych, przyczynił się do zmiany sposobu poszukiwania przez konsumentów informacji o produktach, komunikowania się na ten temat i podejmowania decyzji zakupowych. W dobie nieustającego postępu technologicznego Internet stanowi przymiot ludzkiej aktywności. Internet stał się przestrzenią, w której konsumenci spędzają czas, korzystają z usług, dokonują zakupów bądź pracują.
Internet stworzył nieograniczone możliwości zdobywania informacji przez społeczeństwo. Globalność Internetu stanowiła fundament do powstania nowego jakościowo społeczeństwa informacyjnego, w którym wykształciła się nowa postać konsumenta, określanego jako e-konsument. To samo źródło, czyli Internet przyczyniło się do rozwoju handlu elektronicznego (e-commerce), który wszechstronnie wykorzystuje Internet w transakcji kupna-sprzedaży. W świetle powyższego, po wprowadzeniu w pojęcie społeczeństwa informacyjnego i przedstawieniu sylwetki e-konsumenta, jak również wskazaniu idei handlu elektronicznego, celem wystąpienia będzie wskazanie jak zmiana zachowań i potrzeb e-konsumenta wpływa na handel elektroniczny.
SERDECZNIE ZAPRASZAMY!!!
opr. dr Anna Rogacka-Łukasik