WPiE » Ogłoszenia Wydziału
- ogłoszenia dla nowo przyjętych studentów WPiE link
- odwołane / przeniesione zajęcia link
2024-11-27
Szanowni Pracownicy i Studenci,
informujemy, że na Naszym Wydziale Prawa i Ekonomii Uniwersytetu Jana Długosza w Częstochowie organizowana jest zbiórka charytatywna na rzecz podopiecznych Fundacji Amicus przygotowana przez Koło Naukowe Myśli Administracyjno-Prawnej.
Zbiórka potrwa do 3 grudnia 2024 r., a dary można przynosić do sali 3.19 w trakcie działania Poradni Prawa.
Zbieramy: artykuły higieniczne, biurowe, książki, nowe ubrania, kosmetyki, zabawki oraz gry planszowe. Prosimy jednak o nieskładanie słodyczy.
Serdecznie zachęcamy do włączenia się w tę inicjatywę. Wasze wsparcie może sprawić ogromną radość i przynieść realną pomoc podopiecznym, którzy tego potrzebują.
Z góry dziękujemy za zaangażowanie i okazane serce!
Z wyrazami szacunku,
Zarząd Koła Naukowego Myśli Administracyjno-Prawnej
Uniwersytetu Jana Długosza w Częstochowie
https://www.facebook.com/KNMAP.UJD
2024-11-22
Szanowni Państwo,
Studentki i Studenci WPiE UJD,
zgodnie z Zarządzeniem Rektora UJD z dnia 6 grudnia 2023 roku (nr R021.1.165.2023) w sprawie wprowadzenia Regulaminu przyznawania najlepszym Studentom UJD w Częstochowie tytułu PRIMUS IN UNIVERSITATE i PRIMUS I FACULTATE, oraz na podstawie Regulaminu Konkursu na najlepszego Studenta WPiE UJD w Częstochowie – PRIMUS IN FACULTATE (wraz z załącznikami) – zachęcamy Państwa Studentki i Studentów pierwszego i drugiego stopnia, jednolitych magisterskich studiów, zarówno w trybie stacjonarnym i niestacjonarnym do zgłaszania się i uczestnictwa w Konkursie.
Proszę o zapoznanie się z niżej wymienionymi aktami prawnymi w celu weryfikacji, czy spełniacie Państwo wymogi przystąpienia do konkursu.
Konkurs dotyczy wyróżnienia w następujących konkursach:
- Primus in Facultate (nagroda Dziekana WPiE UJD lub Kolegium Dziekańskiego);
- Preamium pro Ars Athletica (nagroda za osiągnięcia sportowe);
- Preamium pro Actione Sociali (nagroda za działalność społeczną);
- Primus in Universitate (nagroda Rektora UJD) – kandydatką/kandydatem do nagrody jest Studentka/Student, który otrzymał nagrodę Primus in Faculatate
Zachęcamy Państwa do przedstawiania swoich kandydatur w w/w kategoriach, jeżeli mają Państwo zasługi i osiągnięcia w którejś z dziedzin. Składając wniosek należy wykazać aktywności potwierdzone odpowiednimi dyplomami, zaświadczeniami czy certyfikatami, że brali Państwo udział w aktywnościach podnoszących Wasze kwalifikacje zarówno w ramach działań na rzecz Uniwersytetu jak i działań zewnętrznych, promujących zarówno Was, jak i Uniwersytet. Możecie zgłaszać się do Dziekanów, Promotorów prac dyplomowych, Opiekunów Roku, Opiekunów Kół Naukowych, czy do wybranych pracowników badawczo – dydaktycznych z WPiE, przewodniczącemu Wydziałowej Rady Samorządu Studenckiego, w celu potwierdzenia czy Wasze kandydatury spełniają wymogi formalne przewidziane w przepisach prawa, o których mowa powyżej oraz czy posiadacie niezbędne dokumenty do przystąpienia do konkursu.
Jednocześnie przypominamy, że średnia ocen uprawniająca do złożenia aplikacji w konkursie, o którym mowa w pkt 1 nie może być niższa niż 4,5, a w przypadku konkursów, o których mowa w pkt 2-3 – średnia nie może być niższa niż 4,0.
Zachęcamy wszystkich tych, którzy są aktywni i mają odpowiednie wyniki w nauce do udziału w konkursach.
Szczegółowe informacje dotyczące terminów składania dokumentów zostaną Państwu podane na przełomie lutego i marca 2025 r.
Z poważaniem,
dr Ewelina Żelasko-Makowska, prof. UJD
Dziekan Wydziału Prawa i Ekonomii
Akty normatywne – linki:
http://bip.ujd.edu.pl/zarzadzenie/3904/zarzadzenie-nr-r021-1-165-2023
http://www.wpie.ujd.edu.pl/744,Student
2024-11-21
Drodzy Studenci,
Zapraszamy po odbiór decyzji stypendialnych. W tym miesiącu świadczenia zostaną wypłacone wyłącznie tym osobom, które odbiorą decyzję do dnia 26.11.2024r. W związku z powyższym w dniu 25.11 (poniedziałek) dziekanat będzie dla Państwa czynny w godzinach 11:00-14:00. Prosimy aby przy odbiorze decyzji każdy z Państwa złożył oświadczenie o niepobieraniu świadczeń na więcej niż jednym kierunku (bez względu na to, czy było ono dostarczone wraz z wnioskiem stypendialnym).
2024-11-18
2024-11-08
Szanowni Studenci Uniwersytetu Jana Długosza w Częstochowie,
JM Rektor prof. dr hab. Janusz Kapuśniak serdecznie zaprasza wszystkich studentów do udziału w konkursie na opracowanie graficzne świątecznej kartki. Zwycięską kartkę wyślemy do naszych: partnerów, przyjaciół, studentów, doktorantów, absolwentów oraz pracowników UJD.
Informacje dot. konkursu:
Temat: Projekt graficzny kartki świątecznej.
Kto może wziąć udział? - Konkurs jest otwarty dla wszystkich studentów Uniwersytetu Jana Długosza w Częstochowie.
Termin nadsyłania prac: 26 listopada, do godziny 12:00.
Rozstrzygnięcie konkursu: 2 grudnia 2024 r.
Nagroda główna: 500 zł.
Szczegóły określa: Regulamin konkursu, Załącznik nr 1, Załącznik nr 2
Zachęcamy do wykorzystania swojej kreatywności, a także do odzwierciedlenia w projekcie wartości i atmosfery świątecznej, która jednoczy naszą społeczność akademicką. Najlepsza praca zostanie wybrana przez komisję konkursową, a zwycięski projekt zostanie wykorzystany jako oficjalna kartka świąteczna Uczelni.
Projekty należy składać drogą elektroniczną na adres: konkurskartkaswiateczna@ujd.edu.pl oraz w formie papierowej: Kancelaria Ogólna, ul. Waszyngtona 4/8 pokój 32.
Życzymy powodzenia i czekamy na Wasze oryginalne, świąteczne inspiracje!
pozdrawiamy
Organizatorzy Konkursu
2024-11-06
Szanowni Państwo,
przedstawiciele Campus France, francuskiej organizacji rządowej zajmującej się promowaniem szkolnictwa wyższego we Francji i mobilności międzynarodowej, zapraszają na otwarte spotkanie poświęcone prezentacji możliwości uzyskania stypendium i podjęcia studiów we Francji - w tym również prowadzonych w języku angielskim. Spotkanie informacyjne z przedstawicielką Campus France, p. Iwoną Gorczycą-Palus, odbędzie się 12 grudnia (czwartek) o godz. 13:15, w budynku UJD przy ul. Armii Krajowej 36 A, sala DE-26.
Osobą do kontaktu z ramienia Uniwersytetu jest Pani dr Agnieszka Pobratyn, Prodziekan ds. kształcenia i spraw studenckich Wydziału Humanistycznego UJD (a.pobratyn@ujd.edu.pl).
Bartłomiej Kowalik
Dział Współpracy Międzynarodowej UJD
2024-10-29
W imieniu Fundacji Avalon – Bezpośrednia Pomoc Niepełnosprawnym chcielibyśmy przedstawić Państwu Pomarańczowy Telefon Wsparcia.
Pomarańczowy Telefon Wsparcia Fundacji Avalon to szansa na bezpłatną pomoc dla osób z niepełnosprawnościami, osób chorych, a także ich rodzin oraz bliskich. Na infolinii można uzyskać informacje z różnych dziedzin, niezbędne do codziennego funkcjonowania i rozwiązywania problemów związanych bezpośrednio lub pośrednio z niepełnosprawnościami.
Wystarczy zadzwonić na numer telefonu 530 001 130, by uzyskać wsparcie specjalisty.
Zapewniamy bezpłatne wsparcie:
- specjalisty ds. osób z niepełnosprawnościami,
- prawnika,
- psychologa,
- specjalisty ds. medycznych,
- pedagoga,
- seksuologa.
Poza poradami na infolinii lub udzielanymi mailowo, Fundacja Avalon prowadzi dwie grupy wsparcia – dla osób z niepełnosprawnościami w trybie stacjonarnym (w siedzibie Fundacji lub wyjazdowo) oraz dla rodziców osób
z niepełnosprawnościami w formie online.
Więcej informacji znajdą Państwo na stronie Bezpłatne porady dla osób z niepełnosprawnościami i ich bliskich.
Pomarańczowy Telefon Wsparcia jest kontynuacją Kompleksowego Centrum Poradniczego Fundacji Avalon, który działa dzięki dofinansowaniu ze środków PFRON w ramach projektu: „Kompleksowe wsparcie kluczem do niezależności”.
2024-10-23
Szanowni Studenci, prosimy o wypełnienie ankiety - informacja poniżej:
Drodzy Studenci i Studentki,
Jestem studentką V roku psychologii na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu. W ramach pracy magisterskiej przeprowadzam m.in. badanie online dotyczące oceny kwestionariusza.
Bardzo mi się przysłużysz, wypełniając poniższą ankietę. Zajmuje ok.15-20 min, w jej trakcie jest ciekawy filmik do obejrzenia:)
Zainteresowanych dodatkowymi informacjami zapraszam do kontaktu na adres mailowy: 303220@stud.umk.pl
A teraz zapraszam chętnych do ankiety:)
Bardzo proszę o wypełnianie ankiet w całości.
Link: https://copernicusphilo.qualtrics.com/jfe/form/SV_5jAbYKI4IKP6dNk
Pozdrawiam,
Dominika Duchnowska
2024-10-23
Szanowni Państwo!
Stowarzyszenie Opieki Hospicyjnej Ziemi Częstochowskiej po raz kolejny organizuje bezpłatny kurs dla wolontariuszy.
2024-10-22
Drodzy Studenci i Doktoranci,
Zespół Wsparcia Psychologicznego, który tworzą pracownicy Katedry Psychologii, oferuje nieodpłatnie pomoc i wsparcie adresowane do studentów i doktorantów Uniwersytetu, w tym także osób pochodzących z Ukrainy.
Potrzebę pomocy i wsparcia psychologicznego można zgłaszać do następujących osób:
- mgr Julita Kielińska-Kancerek - wsparcie i pomoc, także w języku angielskim e-mail: j.kielinska@ujd.edu.pl
- dr Elżbieta Kornacka-Skwara e-mail: e.skwara@ujd.edu.pl
- dr Andrzej Margasiński e-mail: a.margasinski@gmail.com
- dr hab. Elżbieta Napora, prof. UJD e-mail: e.napora@ujd.edu.pl
Telefon kontaktowy: 603 500 194
Miejsce konsultacji: ul. Zbierskiego 2/4, pokój 3.07
link do strony
2024-10-22
Szanowni Państwo,
Dział Współpracy Międzynarodowej informuje, że została ogłoszona rekrutacja na wyjazdy stypendialne Erasmus + na studia (SMS) i praktykę (SMT) dla studentów i doktorantów w roku akademickim 2024/25.
Rekrutacja na wyjazdy na studia (SMS) potrwa do: 15 listopada 2024 r. (piątek). Wyjazdy na studia (SMS) będą realizowane w semestrze letnim roku akademickiego 2024/25.
Rekrutacja na wyjazdy na praktyki (SMT) potrwa do: 15 listopada 2024 r. (piątek). Praktyka (SMT) w instytucji przyjmującej powinna być zrealizowana do 18 lipca 2024 r.
Wyjazdy na praktykę przez studentów muszą być planowane nie wcześniej niż 01.01.2025
Studenci i doktoranci mogą zrealizować następujące działania w ramach wyjazdów na studia (SMS) i praktykę (SMT):
- długoterminowe wyjazdy na studia/praktykę od 2 do 12 miesięcy: mobilność fizyczna (minimum 2 miesiące) i opcjonalnie część wirtualna,
- krótkoterminowe wyjazdy na praktykę od 5 do 30 dni z obowiązkową częścią wirtualną (w przypadku doktorantów - opcjonalną)
Wybór zagranicznej uczelni/instytucji przyjmującej, w których będzie realizowana praktyka/studia, nadzorowany jest przez Wydziałowego Koordynatora programu Erasmus+ lub Dyrektora Szkoły Doktorskiej.
Szczegółowe informacje na temat naboru można znaleźć na stronie internetowej
2024-10-16
Szanowni Państwo,
chciałbym poinformować o aktualnej możliwości aplikowania na staże w Parlamencie Europejskim, które oferują unikalne doświadczenie pracy w międzynarodowym środowisku. Staże trwają do 5 miesięcy i skierowane są głównie do absolwentów studiów wyższych (minimum ukończony licencjat). Aby aplikować, należy znać jeden z języków roboczych UE (angielski, francuski, niemiecki) oraz spełniać kryteria określone dla danego programu stażowego.
Staże Schumana są płatne, zapewniając miesięczne wynagrodzenie, a także możliwość wsparcia w zakresie kosztów podróży i zakwaterowania. Kandydaci muszą złożyć swoje aplikacje do 31 października br.
Szczegółowe informacje na temat wymagań, procedur aplikacyjnych oraz dostępnych stanowisk można znaleźć na stronie internetowej Parlamentu Europejskiego: Staże w Parlamencie Europejskim.
Link do ogłoszenia o stażu w Parlamencie Europejskim
JUSTYNA CICHOWSKA
główny specjalista Koordynator Zespołu do Spraw Zatrudnienia w Instytucjach i Organach Unii Europejskiej
Departament Komitetu do Spraw Europejskich
Justyna.Cichowska@kprm.gov.pl
2024-10-15
Konkurs Countering Disinformation Challenge
współorganizowany przez Wydział ds. Dyplomacji Publicznej Sekretariatu Międzynarodowego NATO oraz amerykański uniwersytet William & Mary. Wydarzenie odbędzie się 1 listopada br. W konkursie mogą wziąć udział studenci uczelni posiadających siedzibę w państwach sojuszniczych (niezależnie od narodowości). Więcej informacji na ten temat znajdą Państwo w załączonym pliku.
Rejestracji można dokonywać do 25 października pod poniższym linkiem
https://www.wm.edu/offices/wholeofgovernment/wmgic_x_nato/wmgic_x_nato_2024/
Tomasz Chłoń
Pełnomocnik Ministra Spraw Zagranicznych
do spraw Przeciwdziałania Dezinformacji Międzynarodowej
Ministerstwo Spraw Zagranicznych
2024-10-10
Szanowni Państwo,
W imieniu Pani dr Marioli Mirowskiej, prof. UJD - Dyrektor Uniwersyteckiego Centrum Wsparcia oraz Biura ds. Osób z Niepełnosprawnościami zapraszamy serdecznie na szkolenia z zakresu zaburzeń psychicznych dla społeczności uniwersyteckiej UJD.
Szkolenie przeznaczone jest dla pracowników dydaktycznych, administracyjnych oraz studentów i doktorantów UJD, prowadzone będzie warsztatowo i każda z grup obejmuje tylko 20 osób.
W załączeniu Formularz zgłoszenia, który należy wydrukować, podpisać zgodę na przetwarzanie danych osobowych i przesłać skan na adres bon@ujd.edu.pl do dnia 22.10.2024 r.
Decyduje kolejność zgłoszeń!
Szkolenie, dla każdej z grup, prowadzić będzie dr n. społ. Agnieszka Fusińska - Korpik; Trener w Ośrodku Edukacji, Badań i Rozwoju Szpitala Klinicznego im. dr. Józefa Babińskiego SPZOZ w Krakowie.
Celem szkolenia jest budowanie świadomości w zakresie znoszenia barier postępowania z niepełnosprawnościami, nabycie wiedzy przez uczestników z zakresu: zaburzeń psychicznych, rozpoznawania objawów zaburzeń osobowości, kryzysów psychicznych, problemów wynikających z uzależnień i stosowania substancji psychoaktywnych. Nabycie praktycznych umiejętności radzenia sobie w utrudnionej komunikacji oraz reagowania na sytuację zagrażającą bezpieczeństwu w procesie kształcenia w UJD.
Organizator nie zapewnia cateringu podczas szkolenia.
Z wyrazami szacunku
Uniwersyteckie Centrum Wsparcia
Zespół Biura ds. Osób z Niepełnosprawnościami
Uniwersytet Jana Długosza
ul. Waszyngtona 4/8 42-217 Częstochowa
tel. 34 378 43 04 tel. 451 160 704
2024-10-09
Zaproszenie do udziału w Festiwalu Wiedzy i Kultury Europejskiej
2024-10-08
dostęp do systemu LEX
W związku z aktualizacją danych dostępowych do systemu informacji prawnej LEX, prosimy wszystkich studentów o sprawdzenie do dnia 13 października (niedziela) poprawności swojego adresu e-mail w systemie USOS (zakładka "dla wszystkich" > "mój profil" > "email") i ewentualne jego uaktualnienie.
Na ten adres w dniach 15-17 października będzie wysłany link aktywacyjny z domeny wolterskluwer.pl . Studenci WPiE którzy nie mają jeszcze dostępu do LEX lub zmienili adres e-mail powinni niezwłocznie (w ciągu 24 godzin) uruchomić link aktywacyjny (UWAGA! czasem można go znaleźć w SPAMie) i założyć konto w bazie LEX.
Dostęp do systemu LEX otrzymają wszyscy studenci WPiE, którzy mają status "aktywny" w USOS-ie.
2024-10-01
Obowiązek ustawowy dla studentów link
- ogłoszenia - styczeń ... wrzesień 2024
- ogłoszenia - październik, listopad, grudzień 2023
- ogłoszenia - lipiec, sierpień, wrzesień 2023
- ogłoszenia - czerwiec 2023
- ogłoszenia - maj 2023
- ogłoszenia - kwiecień 2023
- ogłoszenia - marzec 2023
- ogłoszenia - luty 2023
- ogłoszenia - styczeń 2023
- ogłoszenia - grudzień 2022
- ogłoszenia - listopad 2022
- ogłoszenia - październik 2022
- ogłoszenia - lipiec, sierpień, wrzesień 2022
- ogłoszenia - czerwiec 2022
- ogłoszenia - maj 2022
- ogłoszenia - kwiecień 2022
- ogłoszenia - marzec 2022
- ogłoszenia - luty 2022
- ogłoszenia - styczeń 2022
- ogłoszenia - grudzień 2021
- ogłoszenia - listopad 2021
- ogłoszenia - październik 2021
- ogłoszenia - wrzesień 2021
- ogłoszenia - do dnia 31.08.2021