- » Procedury bezpieczeństwa w Uczelni
- » kształcenie w trybie hybrydowym
- » ogłoszenia i komunikaty dla pracowników
- » Wykaz grupowych adresów e-mail studentów WPiE
- » pliki do pobrania
- » strona pracowników UJD
- » plany zajęć
- » USOSweb UJD
- » EGERIA - zakupy
- » EOD (z sieci UJD)
- » portal pracowniczy (z sieci UJD)
- » poczta UJD
- » Archiwum Prac Dyplomowych
- » LEX
- » LEGALIS
- » Rada24
Pracownik » ogłoszenia i komunikaty dla pracowników » ogłoszenia i komunikaty
2024-09-23
Pomoc UJD dla powodzian
Studentom i pracownikom poszkodowanym w wyniku powodzi przypominamy o możliwości skorzystania z różnorodnych form pomocy oferowanych przez Uniwersytet Jana Długosza w Częstochowie
2024-05-29
W dniu 31.05.2024 roku Dziekanat i Centrum Obsługi Wydziału Prawa i Ekonomii nieczynne.
2024-03-18
Szanowani Państwo,
zmienia się sposób uwierzytelnienia w sieci bezprzewodowej Eduroam. W celu dalszego korzystania z sieci Eduroam wszyscy Pracownicy i Studenci korzystający obecnie z sieci Eduroam muszą założyć konta zgodne z nowymi wymogami ponieważ obecne konta przestaną działać. Wszystkie informacje na temat założenia konta według nowych zasad wraz z instrukcją opisującą krok po kroku w jaki sposób to zrobić zostały zamieszczone na stronie https://eduroam.ujd.edu.pl/zakladanie-konta/
UWAGA!!
Przełączenie obecnego systemu uwierzytelniania na nowy nastąpi w poniedziałek 18.03.2024r. Oznacza to, że dotychczasowe konta przestaną działać.
Poniżej przedstawiamy Państwu harmonogram przełączenia z obecnego systemu uwierzytelnienia na nowy z poszczególnymi krokami jakie należy wykonać:
- Założyć nowe konto w sieci Eduroam, konto można założyć na stronie https://eduroam.ujd.edu.pl/zakladanie-konta/
- Na urządzeniu, z którego łączymy się z siecią Eduroam należy najpierw rozłączyć się z siecią Eduroam. Instrukcja pokazująca krok po kroku w jaki sposób to zrobić w najpopularniejszych systemach operacyjnych znajduje się tutaj.
- Mając utworzone nowe konto w sieci Eduroam, zgodne z nowymi zasadami, należy skonfigurować nowe połączenie z siecią Eduroam. Instrukcja opisująca krok po kroku w jaki sposób to zrobić znajduje się tutaj.
18.04.2023
Rada Doskonałości Naukowej uprzejmie informuje, że uchwałą Prezydium tego organu z dnia 17 kwietnia 2023 r. został określony wzór wniosku o przeprowadzenie postępowania w sprawie nadania tytułu profesora oraz dokumentów składanych wraz z tym wnioskiem.
Dokumenty zostały udostępnione na stronie internetowej pod adresem:
https://www.rdn.gov.pl/postepowanie-profesorskie.wymagania-dokumentacyjne-wnioskow-w-sprawie-nadania-tytulu-profesora-obwiazujace-od-dnia-1-maja-2023-r.html
Rada Doskonałości Naukowej
tel. (+48) 22 656 60 98
daria.jaworska@rdn.gov.pl
30.03.2023
W związku z zakupem przez Władze Rektorskie naszej Uczelni przedłużenia subskrypcji na oprogramowania Statistica na okres od 16.04.2023 do 15.04.2024, zachęcamy do udziału w szkoleniu „Zastosowania statystyki w planowaniu badań i analizie ich wyników w programie Statistica”. Szkolenie zostanie poprowadzone przez dr Janusza Wątrobę, Dyrektor ds. Dydaktyki i Współpracy Naukowej StatSoft Polska i rozpocznie się o godz. 9:00 (potrwa do godziny 13:30) w dniu 3.04.2023 (poniedziałek). Szkolenie w formule on-line będzie przeprowadzone za pośrednictwem aplikacji Microsoft Teams – link zostanie przesłany do osób, które zarejestrują się za pomocą formularza dostępnego na stronie https://www.statsoft.pl/sitelicense/uhpjd2023/
Program szkolenia:
- Wprowadzenie do planowania badań empirycznych i analizy ich wyników – aspekty statystyczne
- Wspomaganie analizy statystycznej w Statistica oraz zastosowanie metod statystyki opisowej
- Metody wnioskowania statystycznego i przykłady ich praktycznych zastosowań
- Statystyczne podejście do weryfikacji hipotez badawczych – błędy wnioskowania, moc i szacowanie liczebności próby
- Testy istotności różnic; merytoryczne i statystyczne kryteria ich wyboru
- Przykłady doboru i interpretacji wyników wybranych testów parametrycznych i nieparametrycznych
- Wprowadzenie do zagadnienia modelowania statystycznego
- Przykład analizy regresji liniowej
- Przykład analizy regresji logistycznej
Jednocześnie informujemy, że na portalu eNauka https://enauka.ujd.edu.pl/ jest dostępny dla Pracowników i Studentów UJD kurs ogólnouczelniany o nazwie „Dostęp do programu Statistica”. W kursie zamieszczono informacje o instalacji oprogramowania Statistica (pobranie plików instalacyjnych, klucze licencyjne, instrukcje instalacji).
08.03.2023
Szanowni Państwo,
pragnę przypomnieć, iż wszystkie osoby, które posiadają aktywne konto w systemie USOS mogą korzystać z dostępu do Internetu poprzez WIFI wszędzie tam, gdzie znajdą Państwo sieć o nazwie „eduroam” zarówno na terenie kampusu UJD jak i w innych Uczelniach i niektórych obiektach administracji Państwowej. Dotyczy to obiektów znajdujących się zarówno w Polsce jak i poza jej granicami. Więcej informacji na temat sieci eduroam w Polsce i na świecie znajdą Państwo na stronach internetowych:
https://eduroam.ujd.edu.pl https://www.eduroam.pl https://eduroam.org
Kierownik Działu Infrastruktury Informatycznej
mgr inż. Wojciechowski Michał
25.10.2022
Szanowni Państwo,
Instytut Nauk Prawnych Wyższej Szkoły Humanitas w Sosnowcu, Katedra Prawa Sądowego Wydziału Prawa i Ekonomii Uniwersytetu Humanistyczno – Przyrodniczego im. Jana Długosza w Częstochowie wraz z Muzeum Miejskim „Sztygarka” w Dąbrowie Górniczej i Muzeum Miasta Jaworzna mają zaszczyt zaprosić Państwa do udziału w ogólnopolskiej konferencji naukowej pt. „Prawne i konserwatorskie aspekty zachowania i ochrony historycznych cmentarzy i cmentarzysk w Polsce”, która odbędzie się w dniu 17 listopada 2022 r. w siedzibie Wyższej Szkoły Humanitas
w Sosnowcu ul. Kilińskiego 43.
Szczegóły dotyczące konferencji znajdują na nw. stronie:
https://www.humanitas.edu.pl/konferencja_ochrona_historycznych_cmentarzy
W imieniu Organizatorów
dr Anna Rogacka-Łukasik
13.10.2022
Wykaz grupowych adresów e-mail studentów WPiE link
18.07.2022
IX Forum Młodych Naukowców
Stowarzyszenie Młodych Naukowców naukowcy.konferencja@gmail.com
zaprasza studentów, doktorantów i młodych naukowców do wzięcia udziału w Ogólnopolskiej Konferencji.
Konferencja odbędzie się on-line 10 września 2022 r. Uczestnicy mogą wygłosić referat lub zaprezentować poster. Najlepsze prace otrzymają nagrody i wyróżnienia. Szczegółowe informacje dostępne są na stronie:
http://www.naukowcy.org.pl/konferencje-i-wydarzenia-naukowe/forum-mlodych-naukowcow/.
Imię_Nazwisko_abstrakt_IX FMN 2022
I-Komunikat-IX-Forum-Młodych-Naukowców-2022
Pozdrawiamy, Komitet Organizacyjny
26.04.2022
Szanowni Państwo!
Przypominam, że zgodnie ze stosownym zarządzeniem JM Rektor sesja zaliczeniowa i egzaminacyjna w tym semestrze ma formę stacjonarną. To oznacza, że wszystkie egzaminy i zaliczenia, także "zerowe" muszą odbywać się w murach uczelni. Nie ma możliwości realizowania zaliczeń i egzaminów w formie zdalnej.
Z poważaniem
Ewelina Żelasko-Makowska
22.04.2022
Erasmus+ KA1 funded summer courses in Greece
22.04.2022
International Staff Week "Boost Up your Competence+"
Dear Colleagues!
Greetings from Riga!
The University of Latvia is pleased to announce that application for its second International Staff Week "Boost Up your Competence+" is open.
We look forward to welcoming up to 40 colleagues across Europe to a face-to-face intercultural experience offered by the Mobility Division of the University of Latvia. Please find the proposed agenda in the attachment.
Application deadline: 24.04.2022
Application form:
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScwOWQYv_3nEf5BcAio0yEzuZ8zsh8RZ-8wa2jye5fDZViZ2w/viewform?usp=sf_link
Registration fee: 50 EUR (to be paid after the acceptance)
For more questions please contact Marta Vilkausa by sending an e-mail to marta.vilkausa@lu.lv
We would be very thankful if you could share this information with colleagues who may be interested in the event.
We look forward to welcoming you in Riga!
Boost Up your competences+.pdf
2nd International Staff Training Week_non_Forthem.docx
22.04.2022
Szanowni Państwo,
Jak co roku w związku ze Światowym Dniem Własności Intelektualnej obchodzonym 26 kwietnia Centrum Transferu Wiedzy w Obszarze Nauki i Sztuki UJD wraz z Rzecznikiem Patentowym świadczącym usługi dla Uniwersytetu p. mgr Ewą Malewską reprezentującą Kancelarię Patentową Ewa Malewska & Partners zaprasza do wzięcia udziału w spotkaniu „Sesja Q&A z Rzecznikiem Patentowym”.
Zaproszenie skierowane jest do wszystkich studentów, doktorantów i pracowników naszego Uniwersytetu. Jeśli mają Państwo pytania związane z ochroną własności intelektualnej, prawem autorskim, ścieżką patentowania wynalazków, poznania korzyści wynikających z ochrony przedmiotów własności intelektualnej, serdecznie zapraszamy do czynnego udziału w spotkaniu. Pytania można przesłać wcześniej na adres mailowy Centrum stt@ujd.edu.pl lub zadać je bezpośrednio Rzecznikowi w trakcie Sesji Q&A, które odbędzie się w formie zdalnej na platformie ZOOM (link dostępu poniżej). Dołożymy wszelkich starań aby podczas Sesji Q&A udzielić Uczestnikom wyczerpujących odpowiedzi i przedyskutować nurtujące Państwa tematy związane z ochroną własności intelektualnej.
Spotkanie odbędzie się 26 kwietnia 2022 r. w godzinach 11.00-13.00.
Link do spotkania: https://zoom.us/j/98374608269?pwd=L0R5L0pnVHYxNWJNcDE1NVl2S1pRZz09
Moderatorem spotkania będzie Specjalista ds. zarządzania własnością intelektualną dr inż. Anna Wróbel-Knysak z Centrum Transferu Wiedzy i Innowacji w Obszarze Nauki i Sztuki UJD.
Wszystkich zainteresowanych serdecznie zapraszamy!
W razie pytań proszę o kontakt.
Z wyrazami szacunku,
dr inż. Anna Wróbel-Knysak
Telefon: 034 361 49 19 w. 261
e-mail: a.wrobel-knysak@ujd.edu.pl
14.04.2022
Szanowni Państwo,
Uniwersytet na wniosek Wydziału Nauk Ścisłych, Przyrodniczych i Technicznych wykupił na kolejny rok licencję na oprogramowanie Statistica w wersji z Zestawem do Analiz Marketingowych i Rynkowych PLUS. Oprogramowanie to jest przeznaczone do analizy danych i obejmuje dedykowane rozwiązania branżowe oraz zestaw narzędzi analizy, zarządzania i wizualizacji danych jak również metod data mining.
Narzędzia te obejmują szeroki wybór technik analityki predykcyjnej, grupowania, klasyfikacji i eksploracji dostępnych w jednym zintegrowanym pakiecie. Statistica może być wykorzystywana zarówno przez pracowników, doktorantów jak i studentów UJD na komputerach zlokalizowanych w Uczelni jak i na komputerach domowych.
W związku z powyższym na portalu enauka2.ujd.edu.pl po zalogowaniu jako użytkownik USOS w kategorii „Kursy Ogólnouczelniane" dostępny jest kurs o nazwie „Dostęp do programu Statistica". W kursie zamieszczono informacje o instalacji oprogramowania Statistica oraz o szkoleniu online „Zastosowania wybranych metod modelowania statystycznego w programie Statistica", które przeprowadzone zostanie przez trenera z firmy StatSoft Polska w dniu 21.04.2022 w godzinach 9.00-13.30 (z 30-min. przerwą). Program szkolenia obejmuje:
- Wprowadzenie do zagadnienia modelowania statystycznego
- Analiza regresji liniowej prostej
- Analiza regresji liniowej w grupach
- Analiza regresji liniowej wielorakiej
- Analiza regresji dla zmiennej zależnej typu jakościowego (model regresji logistycznej)
Udział w szkoleniu możliwy jest po rejestracji pod linkiem
29.03.2022
Konkurs o Nagrodę Przewodniczącego Komisji Nadzoru Finansowego za najlepszą pracę doktorską z zakresu rynku finansowego
Szanowni Państwo,
uprzejmie informujemy, że Przewodniczący Komisji Nadzoru Finansowegoogłosił XI edycję _Konkursu o Nagrodę Przewodniczącego KNF za najlepszą pracę doktorską z zakresu rynku finansowego_.
W załączeniu niniejszej wiadomości przesyłamy pismo, wraz z załącznikami, Pana Jacka Jastrzębskiego, Przewodniczącego Komisji Nadzoru Finansowego, skierowane do władz Państwa uczelni.
Celem Konkursu jest inspirowanie rozwoju rynku finansowego i jego innowacyjności poprzez zwiększanie zainteresowania środowiska akademickiego zagadnieniami związanymi z organizacją i funkcjonowaniem rynku finansowego oraz nadzorem nad tym rynkiem. Konkurs stanowi przejaw realizacji ustawowych zadań Komisji Nadzoru Finansowego dotyczących podejmowania działań edukacyjnych w zakresie funkcjonowania rynku finansowego.
Organizatorem Konkursu jest Urząd Komisji Nadzoru Finansowego. W XI edycji Konkursu mogą wziąć udział autorzy prac doktorskich napisanych w języku polskim, na podstawie których nadano stopień naukowy doktora w Rzeczypospolitej Polskiej w 2021 roku. Autor najlepszej pracy doktorskiej otrzymuje przyznawaną przez Kapitułę Konkursu, powoływaną przez Przewodniczącego KNF, nagrodę pieniężną w wysokości piętnastu tysięcy złotych brutto. Kapituła konkursu może także przyznać wyróżnienie w wysokości pięciu tysięcy złotych brutto.
Zgłoszenia należy nadsyłać pocztą na adres korespondencyjny Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego (ul. Piękna 20, 00-549 Warszawa, skr. poczt. 419), z dopiskiem „Konkurs na pracę doktorską (Departament Komunikacji Społecznej)", albo składać osobiście w kancelarii Urzędu Komisji albo za pomocą ePUAP na elektroniczną skrzynkę podawczą Komisji Nadzoru Finansowego, do dnia 16 sierpnia 2022 r.
W załączeniu przekazujemy również informację graficzną (plakat) o Konkursie i klauzulę informacyjną z prośbą o zapoznanie się.
Wszelkie informacje o Konkursie dostępne są również na stronie internetowej pod adresem www.knf.gov.pl, w dziale CEDUR - link
zaproszenie, klauzula informacyjna, załączniki
24.02.2022
Komunikat Nr R021.2.4.2022 Rektora Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego im. Jana Długosza w Częstochowie z dnia 23 lutego 2022 r. w sprawie wprowadzenia Systemu zabezpieczeń Covid-19 w Uniwersytecie Humanistyczno-Przyrodniczym im. Jana Długosza w Częstochowie.
W związku ze spadkiem liczby potwierdzonych infekcji wirusem SARS-CoV-2 w mieście i
regionie:
- Odwołuje się poziom 2 zabezpieczeń zgodnie z Systemem zabezpieczeń Covid-19 w Uniwersytecie Humanistyczno-Przyrodniczym im. Jana Długosza w Częstochowie.
- Wprowadza się z dniem 24 lutego 2022 r. poziom 1 zabezpieczeń zgodnie z Systemem zabezpieczeń Covid-19 w Uniwersytecie Humanistyczno- Przyrodniczym im. Jana Długosza w Częstochowie.
- Poziom zabezpieczeń obowiązuje do odwołania.
Rektor Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego
im. Jana Długosza w Częstochowie
Prof. dr hab. Anna Wypych-Gawrońska
26.01.2022
Komunikat nr R021.2.3.2022 Rektora Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego im. Jana Długosza w Częstochowie z dnia 26 stycznia 2022r. w sprawie prowadzenia zajęć w semestrze letnim roku akademickiego 2021/2022.
20.01.2022
Komunikat Rektora nr R021.2.2.2022
Szanowni Państwo,
w związku z wprowadzeniem poziomu 2 zabezpieczeń od dnia 21 stycznia b.r. do odwołania na Wydziale Prawa i Ekonomii UJD wszystkie zajęcia, zaliczenia i egzaminy odbywają się w formie zdalnej.
p.o. Dziekan WPiE
dr Ewelina Żelasko-Makowska, prof. UJD
18.01.2022
Komunikat Dziekana WPiE w sprawie sesji zimowej 2021/2022
16.12.2021
Komunikat nr R021.2.14.2021 Rektora Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego im. Jana Długosza w Częstochowie z dnia 16 grudnia 2021 r. w sprawie prowadzenia zajęć w trybie zdalnym w grudniu 2021.
Wykaz kontaktów (maili grupowych) do Studentów poszczególnych lat i kierunków prowadzonych na Wydziale Prawa i Ekonomii
21.10.2021
Szanowni Państwo, Pracownicy i Studenci!
Od dnia 21.10.2021 r.w Uniwersytecie Humanistyczno-Przyrodniczym im. Jana Długosza w Częstochowie został wprowadzony obowiązek noszenia maseczek ochronnych w budynkach UJD, w tym także na zajęciach dydaktycznych, niezależnie od możliwości zachowania dystansu społecznego.
dr Ewelina Żelasko-Makowska, prof. UJD
p.o. Dziekan
Wydział Prawa i Ekonomii
21.10.2021
Oferta stypendialna Niemieckiej Centrali Wymiany Akademickiej (DAAD) na rok akademicki 2022/2023 dla studentów, absolwentów, doktorantów oraz naukowców.
link do strony DAAD
20.10.2021
Zachęcamy wszystkich pracowników naszego Wydziału do korzystania z usługi dostępu do sieci bezprzewodowej eduroam.
Więcej iformacji na stronie eduroam UJD.
20.10.2021
Wprowadzono nakaz noszenia maseczek na zajęciach dydaktycznych.
Szanowni Państwo,
zgodnie z Załącznikiem nr 1 do zarządzenia wewnętrznego Nr R021.1.117.2021 z dnia 19 października 2021 r. wprowadzono nakaz noszenia maseczek na zajęciach dydaktycznych, o ile nie ma możliwości zachowania dystansu 1,5 m. Jeśli dystans jest zachowany zaleca się stosowanie maseczek na zajęciach.
zarządzenie R021.1.117.2021 załącznik nr 1
dr Ewelina Żelasko-Makowska, prof. UJD
11.10.2021
Wykaz kontaktów (maili grupowych) do Studentów poszczególnych lat i kierunków prowadzonych na Wydziale Prawa i Ekonomii
21.09.2021
Komunikat Dziekana Wydziału Prawa i Ekonomii UJD w sprawie narzędzi przeznaczonych do wideokonferencji (wykładów i webinarów w formie zdalnej). link
17.09.2021
Szanowni Państwo,
proszę o zapoznanie się z zarządzeniem Rektora UJD w sprawie organizacji kształcenia w roku akademickim 2021/2022. Dokument zawiera bardzo ważne informacje na temat zasad przebiegu zajęć w bieżącym roku akademickim. link
15.12.2020
Zaproszenie na szkolenia - pracownicy bad.-dydaktyczni, dydaktyczni
Szanowni Państwo,
w związku z realizacją projektu "Uniwersytet dostępny. Program wsparcia zmian organizacyjnych i podnoszenia kompetencji kadry z zakresu niepełnosprawności w UJD” informujemy o szkoleniu dotyczącym dostępności uczelni oraz edukacji włączającej.
Zaproszenie na szkolenie zawiera wszelkie niezbędne informacje tj. terminy szkoleń, czas trwania, osoby do kontaktu czy sposoby przekazywania/przesyłania dokumentów.
Ponizej zaproszenie do uczestnictwa w szkoleniu oraz załączniki do rekrutacji.
ZAPROSZENIE DO UDZIAŁU W SZKOLENIU dot. dostępności uczelni oraz edukacji włączającej
Regulamin rekrutacji - Uczelnia dostępna
Zał. 2. Oświadczenie woli uczestnictwa
Zał. 3. Potwierdzenie zapoznania się z regulaminem
Zał. 4. Dane uczestnika projektu
Zał. 5. Oświadczenie uczestnika projektu
04.11.2020
Nagrody Rektora za 2019 rok
Szanowni Państwo,
informujemy, że na stronie info UJD opublikowane zostało zarządzenie JM Rektora w sprawie wysokości środków na nagrody Rektora i ich podziału oraz wysokości nagród Rektora przyznawanych dla nauczycieli akademickich i pracowników niebędących nauczycielami akademickimi nr 116/2020:
http://www.info.ujd.edu.pl/media/domeny/54/static/pub/akty/zwr/R021.1.116.2020.pdf
Zarządzenie obejmuje wzory wniosków na nagrody różniące się od dotychczasowych wzorów oświadczeniem wnioskodawcy o spełnieniu przez kandydata warunku zatrudnienia w roku poprzedzającym rok przyznania nagrody. Prosimy o korzystanie wyłącznie z aktualnych wzorów wniosków. Termin złożenia wniosku do odpowiedniej osoby funkcyjnej to 13 listopada br., termin przekazania zaopiniowanego wniosku do DNWZ to 30 listopada br.
Zasady i tryb przyznawania nauczycielom akademickim nagród Rektora Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego im. Jana Długosza w Częstochowie w 2020 roku, w tym drogę służbową wniosku, określa zarządzenie nr 114/2020:
http://www.info.ujd.edu.pl/media/domeny/54/static/pub/akty/zwr/R021.1.114.2020.pdf
Aktualne edytowalne wzory wniosków zamieszczone zostaną na stronie info UJD w zakładce druki do pobrania - Dział Płac.
Niezależnie od powyższego Dziekan Wydziału Prawa i Ekonomii złoży indywidualne wnioski o nagrody dla poszczególnych pracowników.
Wszystkie wnioski zostaną rozpatrzone przez Wydziałową Komisję ds. Nagród, a następnie poddane opinii Rady Dyscypliny i Kolegium Dziekańskiego.
załacznik nr 2_2020 wniosek indywidualny
załacznik nr 3_2020 wniosek zespołowy
15.10.2020
Wykaz kontaktów (maili grupowych) aktualizacja na dzień 2020-10-15 do Studentów poszczególnych lat i kierunków prowadzonych na WPiE
13.10.2020
Kanały komunikacji wykorzystywane do kształcenia on-line na Wydziale Prawa i Ekonomii UJD z podziałem na kierunki studiów
Administracja, Ekonomia, Prawo, Rachunkowość i podatki
Komunikat Dziekana Wydziału Prawa i Ekonomii z dnia 15.09.2020 r. w sprawie organizacji kształcenia w semestrze zimowym 2020/2021
komunikat_dziekana_WPiE_20200915
Zarządzenie wewnętrzne Nr R.021.1.79.2020 Rektora Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego im. Jana Długosza w Częstochowie z dnia 14 września 2020 r. w sprawie prowadzenia kształcenia oraz weryfikacji efektów uczenia się w trybie hybrydowym, w siedzibie Uczelni lub z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość, w Uniwersytecie Humanistyczno-Przyrodniczym im. Jana Długosza w Częstochowie w semestrze zimowym roku akademickim 2020/2021
20.04.2020
NAWA: Program im. Bekkera dla naukowców - otwarty nabór wniosków
Szanowni Państwo,
Narodowa Agencja Wymiany Akademickiej (NAWA) organizuje program skierowany do naukowców reprezentujących wszystkie dziedziny nauki, posiadających min. stopień doktora oraz w chwili składania wniosku zatrudnieniowych w instytucji polskiego systemu szkolnictwa wyższego i nauki, którzy będą mieli możliwość odbycia stażu podoktorskiego, prowadzenia badań naukowych/prac rozwojowych lub pozyskania materiałów do pracy naukowej w wybranym ośrodku goszczącym na całym świecie. Jako uzupełnienie do powyższych celów, w ramach programu dopuszcza się także realizację innych form aktywności naukowej lub akademickiej, w tym prowadzenie zajęć dydaktycznych.
NAWA zapewni beneficjentom stypendium obejmujące koszty utrzymania związane z pobytem w zagranicznym ośrodku oraz dodatek mobilnościowy. Kwota stypendium może być podwyższona jeśli w wyjeździe uczestniczy rodzina stypendysty, a w przypadku naukowca z orzeczoną niepełnosprawnością – opiekun.
Projekt może być realizowany przez okres od 3 do 24 miesięcy w przypadku młodego naukowca lub od 3 do 12 miesięcy w przypadku pozostałych wnioskodawców, przy czym wyjazd może rozpocząć się najwcześniej 1 marca 2021 roku, a najpóźniej 1 października 2021 roku.
Wnioski można składać w terminie do 18 czerwca 2020 roku do godz. 15.00 czasu lokalnego dla Warszawy, wyłącznie za pośrednictwem systemu teleinformatycznego https://programs.nawa.gov.pl/login.
Uwaga – w tym programie wnioskujecie Państwo sami, bez pośrednictwa instytucji zatrudniającej.
Dodatkowe informacje: https://nawa.gov.pl/naukowcy/program-imienia-bekkera
W razie jakichkolwiek pytań zapraszam do kontaktu. Z wyrazami szacunku
Bartłomiej Kowalik, DNWZ 34 37 84 364, b.kowalik@ujd.edu.pl
04.02.2020
Szanowni Państwo Pracownicy i Studenci Wydziału Prawa i Ekonomii UJD,
w związku z zainicjowaną przez Urząd Miasta Częstochowy akcją "Twarz Przyszłości" prosimy o zgłoszenie swoich kandydatur w terminie do 6 lutego (czwartek) do tego wyróżnienia do prodziekana ds. studenckich dr Moniki Bartnik m.bartnik@ujd.edu.pl. Kandydaci winni spełniać poniższe kryteria:
- są studentem, doktorantem lub pracownikiem UJD,
- są w wieku 20 - 40 lat,
- reprezentują dowolną dziedzinę nauki lub sztuki,
- są mieszkańcami Częstochowy,
- mają silne związki z Częstochową.
Na tym etapie wystarczy zgłoszenie imienne, z krótką informacją o działalności naukowej, artystycznej lub organizacyjnej kandydata, ze szczególnym uwzględnieniem jej wpływu na promocję miasta Częstochowa.
Powyższa inicjatywa stanowi element obchodów 800-lecia miasta Częstochowy.
Wszystkich Państwa bardzo serdecznie zachęcam!!!